5 APRIL

Long time no see.

Först måste jag berätta en stor händelse. I måndags, alltså andra april, blev jag moster till lilla Clara Linnéa. Helt underbart! Min syster och Andreas har alltså blivit föräldrar och det är så stort! Nu är de en egen liten familj med mamma, pappa och barn. På lördag ska vi åka dit och hälsa på lilla grodan som hon kallas i dagsläget. Det ska bli spännande och tårar kommer garanterat att rinna.

Idag är det skärtorsdagen och jag har suttit en stund med min ansökan till höstens studier. Mitt förstaval är givet, men därefter är jag lite osäker på rangordningen. Jag har fem olika utbildningar och nu har jag gett mig själv till på måndag att bestämma hur jag ska välja. Lite nervöst är det, men jag hoppas och tror att jag kommer in på mitt förstaval, så förhoppningsvis behöver jag inte fundera så mycket över de andra alternativen. Hoppas hoppas!

Annars idag har jag jobbat på Skatteverket 8.30-13, kollat på Big Brother, läst böcker och dagens tidning, shoppat med mamma och nu senast ätit pizza. Jag äter det så sällan så därför blir det extra gott när jag gör det.



Jag har även haft en sockerfri period på två veckor nu då jag har uteslutit allt onödigt socker såsom godis, O'boy, läsk, ketchup, dressing, bröd, fikabröd osv. Anledningen var privat, men jag kan lova att det inte hade med vikt och kroppsideal att göra. På lördag får jag äta godis igen och efter det ska jag inte vara lika kontrollerad som under dessa två veckor, men jag ska ändå försöka hålla i de sunda vanorna. Tror inte att det blir så svårt. Det roliga är att chef-Jesper besökte mig i tisdags och hade med sig 5 kg godis som han lämnade i fikarummet. Härligt, men jag har inte ätit en bit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0